کلبه فراقط!!!
جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, :: 12:30 قبل از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

 پيست اسكي آلوارس
اين پيست اسكي در فاصله 12كيلومتري روستاي آلوارس و 24 كيلومتري سرعين و در ارتفاع 3200 متري از سطح دريا قرار دارد.. ازجمله كارهائي كه جهت آماده سازي و بهره برداري انجام شده مي توان به موارد زير اشاره كرد:
احداث جاده اي آسفالت به طول 24 كيلومتر تا پاي پيست، نصب و راه اندازي دستگاه و خط تله سي ايژ به طول 1250 متر ، نصب و راه اندازي يك خط تله اسكي جهت آموزش و استفاده علاقه مندان، احداث دوباب ايستگاه كلاسهاي آموزشي، ساختمان اداري، مهمانسرا، رستوران، خريد دستگاه برف كوب، همچنين انجام طرحهاي مقدماتي و كارهاي عملياتي هتلي مدرن و مجهز، كه تاحدي مي تواند جوابگوي انتظار و تمايل علاقه مندان باشد.


روستاي بيله درق

روستاي ييلاقي و باصفاي بيله درق از توابع دهستان آبگرم در ارتفاع 1820 متر از سطح دريا در كف و دامنه هاي تپه هاي شمال و جنوب دهكده و در فاصله 3 كيلومتري شمال سرعين قرار گرفته است. و چشمه هاي آبمعدني آن در دامنه شمالي درة رو به جنوب و همچنين كف دره واقع شده است.
اين روستا همچنين داراي غارهاي بزرگ و كوچك در دل كوهها و صخره ها هست ، از ميان اين غارها، غاري با دهانه بزرگ و عريض كه از فراز تپه بيله درق نمايان مي باشد، مكاني طبيعي و مناسب جهت استراحت گردشگران است. درمجموع، آب و هواي خنك ، اماكن اقامتي، تفريحي، رستورانهاي پذيرائي، آبمعدني ها، نوع بافت منازل مسكوني، وجود پاركينگ ها، انواع رستني ها و جانواران چهره كاملاً باصفا و ييلاقي به اين دهكده داده است.

 

پارک جنگلی فندقلو
جنگل فندقلو یکی از اراضی تفریحی جنگلی است که به فاصله 10 کیلومتر از شهر نمین و 30 کیلومتر از شهر اردبیل قرار گرفته است . وجود اشکوب های کوچک و محدود پوشیده از گیاهان مرتعی تهی از درخت در بین درختان انبوه محل مناسبی را برای گدراندن اوقات فراغت خانواده ایجاد نموده است به همین جهت اینک پارک جنگلی فندقلو در ایام تعطیل پذیرای متقاضیان زیادی از شهر اردبیل ، نمین و مسافران تابستانی است . پیست اسکی روی چمن دراین منطقه قرار دارد و یک اردوگاه دانش آموزی با چندین اطاقک چوبی جهت اقامت و سرویسهای بهداشتی عمومی از سوی واحد امور تربیتی اداره آموزش و پرورش شهرستان نمین در آن ایجاد شده است .


دره جنگلي اردي موسي
دره جنگلي در کنار روستاي اردي موسي با چشم اندازي بسيار زيبا، نهرها و چشمه سارها، چمنزارهاي انبوه، باغات ميوه، قابليت ويژه اي جهت گردشگري و استراحت و تفريح دارد.

 
کوه سبلان (ساوالان)
كوه آتشفشاني سبلان در شمال غربي سرعين قرار گرفته است. رشته كوه سبلان از دره قره سو در شمال غرب اردبيل و در جهت شرقي و غربي بطول 60 كيلومتر و عرض 45 كيلومتر تا كوه قوشا داغ ادامه مي يابد، سطحي كه بوسيله آن در آذربايجان اشغال شده حدود 6000 كيلومتر مربع مي باشد. قله سبلان با 4811متر ارتفاع از سطح دريا آتشفشاني خاموش است كه روي يك فرازمين با ميانگين ارتفاع 2700متر تشكيل شده است. قله آتشفشاني آن حدود 5 كيلومتر مربع مساحت دارد كه محفظه آتشفشاني در جنوب شرقي قله و در داخل اين مخروط درياچه اي با محيط بيضي شكل به اقطار 145 و 80 متر وجود دارد و در رديف درياچه هاي آتشفشاني محسوب مي شود. آب درياچه به استثناي اواسط تير ماه تا اوايل شهريور در تمام فصول سال يخ بسته و منجمد است و درجه حرارت آن از درجه حرارت محيط تبعيت مي كند و آب آن تنها از طريق ريزش برف و ذوب آن تأمين مي شود. از قلل ديگر آن هرم سه گانه، كسري، آغان داغ، قزيل بره يا پراق، جنوارداغي، تكله داغي و … كه هركدام از آنها ويژگي خاص و جاذبه خاص خود را دارند. اطراف اين کوه زيستگاههاي حيواناتي چون كل، بز، قوچ و ميش، خرس قهوه اي، خرگوش، روباه، گرگ، كبك دري، آهو، مرغابي، گراز، عقاب، بلدرچين و انواع گوناگون خزندگان، پرندگان و چهارپايان و طبيعتي با انواع متنوع زيست گياهي و رستني ها مانند تيره هاي نعناع، گل سرخ، شقايق، شب بو و … مي باشد. ازجمله جاذبه هاي ديگر سبلان علاوه بر جاذبه هاي طبيعي مي توان به عقاب سنگي(قارتال داشي) نرسيده به قله سلطان در نزديكي جان پناه غرب، سنگ محراب و تنديس زرتشت در كنار درياچه اشاره كرد.

 

اماكن ورزشي
ورزشگاه حضرت عباس (ع)
ورزشگاه شركت برق
ورزشگاه 12 بهمن



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
درباره وبلاگ

سلام.خوش اومدین .برای داشتن وبلاگی بهتر به انتقادات و پیشنهادات شما دوستان عزیز احتیاج دارم.چنانچه مطلبی دارین به اسم خودتون و در بخش خاصی در وبلاگ ثبت میشه
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه فراغط و آدرس erfanak618.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان